Koru Haptotherapie & Coaching
Integratie van denken, gedrag èn gevoel

Protocol Coronavirus Gennep

 

Vanaf 11 mei ’20 mogen de contactberoepen hun werk hervatten.

Zo mag ik ook mijn huidige werk als haptotherapeut weer oppakken. Hieronder valt ook het werken binnen de 1,5 meter. Hierbij volg ik de richtlijnen van mijn vakgroep de VVH en het RIVM. In deze richtlijn wil ik je informeren over welke maatregelen en beslissingen ik neem, waarom ik dat doe. In mijn keuzes wil ik me laten leiden door vertrouwen én oog hebben voor risico's. Dit betekent dat ik scherp ben op zorgvuldigheid. Hieronder lees je wat deze richtlijn in de praktijk concreet voor jou en voor mij betekent.


Wat kun je van mij verwachten?

  • Ik schud geen handen en kies voor een alternatieve begroeting en mocht ik moeten hoesten en/of niezen dan  doe ik dat in de binnenkant van mijn elleboog.
  • Bij aanvang zal ik je altijd even naar je gezondheid vragen en die van je huisgenoten. Dit is een verplichte            gezondheidscheck.
  • Ik was mijn handen voor en na elke sessie en gebruik papieren zakdoekjes/keukenrol en gooi die na gebruik weg.
  • Na elk contact ontsmet ik de behandelbank, deurklink, leuning en stoel(en). Eventuele materialen worden net als altijd zorgvuldig schoongemaakt. Daarnaast ventileer ik de ruimte extra.
  • Zodra ik klachten krijg zoals bijvoorbeeld verkoudheid, keelpijn, niezen, hoesten, moeilijk ademen en/of koorts, zal ik consulten afzeggen en twee weken thuisblijven.
  • Ik ben bereikbaar voor vragen en overleg wanneer je twijfelt om te komen. Je kunt me appen, bellen en/of mailen. 
  • Ik versoepel tijdelijk mijn annuleringsvoorwaarden voor mensen die Coronaklachten hebben, ook al zijn de klachten mild. Als je klachten hebt kun je op elk moment kosteloos een consult annuleren of verplaatsen.
  • Ik houd dagelijks de wijzigingen in de richtlijnen van het RIVM in de gaten. Mochten er wijzigingen zijn die een grote invloed hebben op mijn werk, dan informeer ik je daarover. 


Wat vraag ik van jou?


  • Annuleer of verplaats de afspraak bij (milde) klachten zoals verkoudheid, keelpijn, niezen, hoesten, moeilijk ademen en/of koorts. En ook wanneer je in contact bent (geweest) met iemand die ziek is.
  • Mocht je toch een keer moeten hoesten of niezen, doe dit dan in de binnenkant van je elleboog.
  • Misschien overbodig; ik vraag je op tijd te komen. Ik werk op afspraak/tijd en heb tussen de vertrekkende cliënt en de volgende cliënt tijd gepland om schoon te maken en ook om zo onderling contact tussen cliënten te beperken.  
  • Ik vraag je om geen gebruik van de wachtkamer te maken. Je kunt meteen doorlopen naar mijn praktijkruimte, kamer 4 op de 1ste verdieping. De deur staat waarschijnlijk gewoon open en dan kun je binnenlopen. Mocht de deur toch dichtzitten, dan kun je even plaatsnemen op de stoel die op de gang staat naast mijn praktijkruimte. Ik zal je dan ophalen en laat je ook zelf uit. Zo hoef je geen deurklinken aan te raken.
  • Was je handen voorafgaand aan een sessie. Eventueel kun je dat ook nog doen bij aanvang van de sessie op de  wc naast mijn behandelkamer. 
  • Helaas kan ik je op dit moment geen thee of koffie aanbieden. Het is misschien een idee om zelf een flesje water mee te nemen.
  • Zou je een grote badhanddoek of laken willen meenemen? Deze gebruiken we dan om over de behandelbank te leggen. De hoeslakens heb ik namelijk van de behandelbank gehaald omdat hierin geademd wordt.
  • Het is op dit moment niet verplicht om een mondkapje te dragen, ook niet binnen de 1,5 meter. Mocht jij je veiliger voelen met een mondkapje op, dan zal ik deze ook dragen. Eventueel kun je die voor de afspraak bij mij afnemen.
  • Ben je 70 jaar of ouder en/of heb je een chronische afwijking of een aandoening waardoor uw afweer verminderd is, dan kunnen we overwegen een mondkapje te dragen bij oefeningen binnen de 1,5 meter en de aanraking op de behandelbank.
  • We hanteren 1.5 meter t.o.v. alle aanwezige personen op de praktijk. 

 


Een alternatief; (beeld)bellen

Wanneer een consult in mijn praktijk niet door kan gaan, kunnen we - indien gewenst - op een andere manier vormgeven aan een consult. We kunnen een dag en tijdstip afspreken waarop we bellen, videobellen. 

Hiervoor geldt het reguliere tarief van € 80,- per 60 minuten. Jij bepaalt de tijdsduur van ons gesprek. Ik pas de hoogte van het bedrag hierop aan. Verder is de factuur niet anders dan normaal; dit betekent dat deze gewoon opgestuurd kan worden naar de zorgverzekeraar als je recht hebt op een vergoeding.